KeLBaYKuŞ Forum

Geri git   KeLBaYKuŞ Forum > Genel Başlıklar > Din ve İnsan


Din ve İnsan - Dinlerin güncel hayata etkisi ve çağımızda din üzerine yorumlar


Cevapla
 
Seçenekler
  #1 (permalink)  
Alt 24.01.09, 00:24
uhdade - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Yavru Baykuş
 
Kaydolma: 20.01.09
Kadın
Mesajlar: 65
Teşekkürler: 16
Üyeye 23 kez teşekkür edildi
Standart İbn i mübarek e sordular

Kamil insan kimdir? Abdullah ibn i mübarek rh
alimlerdir dedi yine sordular
melik kimdir?
zahid (dünya yı terk edip allah için çalışanlardır)dedi
alçak kimdir ?diye sorulunca da şöyle dedi
din kisvesi altında dünya menfaati sağlayanlardır
diye cevap verdi
Alıntı ile Cevapla
Sponsor
  #2 (permalink)  
Alt 24.01.09, 21:43
mep's v2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Yavru Baykuş
 
Kaydolma: 24.01.09
Erkek
Mesajlar: 27
Teşekkürler: 0
Üyeye 2 kez teşekkür edildi
Standart Cevap: İbn i mübarek e sordular

Haşr(*) Sûresinin 7 . Ayetinde
Allah’ın, (fethedilen) memleketlerin ahalisinden savaşılmaksızın peygamberine kazandırdığı mallar; Allah’a, peygambere, onun yakınlarına, yetimlere, yoksullara ve yolda kalmışlara aittir. O mallar, içinizden yalnız zenginler arasında dolaşan bir servet (ve güç) haline gelmesin diye (Allah böyle hükmetmiştir). Peygamber size ne verdiyse onu alın, neyi de size yasak ettiyse ondan vazgeçin. Allah’a karşı gelmekten sakının. Şüphesiz, Allah’ın azabı çetindir


Allaha ganimetten pay ayrılması ilginç...
hele hele ganimet taksimi oldukça ilginç..
Allaha,peygambere,peygamber yakınlarına.....
Sanki biraz dünya menfaati var gibime geliyor..
ibn mübarek bu konuda düşündümü acaba..?
Alıntı ile Cevapla
  #3 (permalink)  
Alt 25.01.09, 03:19
uhdade - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Yavru Baykuş
 
Kaydolma: 20.01.09
Kadın
Mesajlar: 65
Teşekkürler: 16
Üyeye 23 kez teşekkür edildi
Yeni Cevap: İbn i mübarek e sordular

kardeşim bizim allahın ayetlerini kendi düşüncelerimize göre yorum yapma hakkımız yoktur rabbime neden nasıl diye bir soruda soramayız

ve çok üzüldüm bir abbdullah ibn i mübarek in bu sözlerini kur an ı kerimin ayetleriyle kıyaslamanıza inanın çok üzüldüm
Alıntı ile Cevapla
  #4 (permalink)  
Alt 26.01.09, 11:55
mep's v2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Yavru Baykuş
 
Kaydolma: 24.01.09
Erkek
Mesajlar: 27
Teşekkürler: 0
Üyeye 2 kez teşekkür edildi
Standart Cevap: İbn i mübarek e sordular

kardeşim bizim allahın ayetlerini kendi düşüncelerimize göre yorum yapma hakkımız yoktur.(uhdade)

Anlamadım..
Bize rehber olması için gönderildiğini iddia eden kitabı
bizim anlıyamıyacağımızımı söylüyorsun..
Yorumlayamayacağımız,anlıyamayacağımız bir kitap
nasıl rehber olabilirki o zaman..
Ayetlerin yorumlarını Allah biliyorsa..
ve biz bunları yorumlamaktan muafsak..
kitabın bizimle ilgisi nedir o zaman..?
Alıntı ile Cevapla
  #5 (permalink)  
Alt 27.01.09, 02:51
uhdade - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Yavru Baykuş
 
Kaydolma: 20.01.09
Kadın
Mesajlar: 65
Teşekkürler: 16
Üyeye 23 kez teşekkür edildi
Standart Cevap: İbn i mübarek e sordular

mep's v2 demiş ki:
- kardeşim bizim allahın ayetlerini kendi düşüncelerimize göre yorum yapma hakkımız yoktur.(uhdade)

Anlamadım..
Bize rehber olması için gönderildiğini iddia eden kitabı
bizim anlıyamıyacağımızımı söylüyorsun..
Yorumlayamayacağımız,anlıyamayacağımız bir kitap
nasıl rehber olabilirki o zaman..
Ayetlerin yorumlarını Allah biliyorsa..
ve biz bunları yorumlamaktan muafsak..
kitabın bizimle ilgisi nedir o zaman..?
.................................................. ...............................
.................................................. ...............................
kusura bakmayın belkide size sui zanda bulunmuş olabilirim karşımda bir kur an ı kerimi tefsir ilmiyle uğraşan bir kişide olabilir ki değilsiniz diye düşündüm önceki yazılarından bu anlaşılıyor
isterseniz neden kuran ı kerimi şahsi fikirlerinizle yorumlayamayacağınızı şöyle açıklayayım
kur an bizim için gereken her türlü bilgiyi içinde barındırır bu da kur an ın sonsuz hikmetinden kaynaklanır belirli ayetlerin içinde sınırsız ilim ve hikmetler vardır ama bizim kur an ı yorumlayabilmemiz için kur an ı kerimin geneline ve kullanmış olduğu lisana hakim olmamız gerekir her ayeti rabbimiz yaşanılan olaylara ve o günün durumuna göre yazmıştır bu nedenle kur an ı bulunduğu yere göre değerlendirmek gerekir kur an da çoğu zaman bir ayetin anlamı o ayetin içinde geçtiği konu bütünlüğünden anlaşılır ayetin gelişi ve devamında ki ayetler o ayetteki anlamın net olarak anlaşılmasını sağlar
bu nedele pek çok ayeti bulunduğu yerden ayırarak başını sonunu dikkate almadan yalnızca içinde geçen keimelere göre yorumlamaya kalkmak çok yanlış anlamlar çıkmasına sebep olabilir
Alıntı ile Cevapla
  #6 (permalink)  
Alt 27.01.09, 13:54
mep's v2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Yavru Baykuş
 
Kaydolma: 24.01.09
Erkek
Mesajlar: 27
Teşekkürler: 0
Üyeye 2 kez teşekkür edildi
Standart Cevap: İbn i mübarek e sordular


bu nedenle kur an ı bulunduğu yere göre değerlendirmek gerekir


Evrensel bir kitaptan söz ediyoruz..
Bulunduğu yere ve şarta göre değerlendirilecekse günümüz insanını
bağlayıcı bir yönü kalırmı,1500 yıl geçmiş aradan.Kuran 1500 yıl öncesinin
gündelik koşullarına ve gereksinimlerine göre inmiş ise ki bu sizin iddianız,
o takdirde bu kuran o dönem ve o yöre insanına dönük uygulamalar
içerir ve tüm insanlık ve tüm zamanlara hitap ettiği söylemi askıda kalır.
bu koskoca bir ikilemdir,bazı ayetler o günün şartlarına göre inmiş biz bunları değerlendiremeyiz derseniz,kendinizi kuranın bir kısmından muaf tutarsınız.
ve bu yollada kendinizi pek çok uyulması gereken kaidenin dışına itebilirsiniz.
Namaz,oruç,hac tamamıyle o dönemin ve o dönem insanının gereksinimleriydi
bu o döneme ait bir hükümdür deyip işin içinden çıkabilirsiniz.
Alıntı ile Cevapla
  #7 (permalink)  
Alt 28.01.09, 03:29
uhdade - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Yavru Baykuş
 
Kaydolma: 20.01.09
Kadın
Mesajlar: 65
Teşekkürler: 16
Üyeye 23 kez teşekkür edildi
Standart Cevap: İbn i mübarek e sordular

mep's v2 demiş ki:
-
bu nedenle kur an ı bulunduğu yere göre değerlendirmek gerekir


Evrensel bir kitaptan söz ediyoruz..
Bulunduğu yere ve şarta göre değerlendirilecekse günümüz insanını
bağlayıcı bir yönü kalırmı,1500 yıl geçmiş aradan.Kuran 1500 yıl öncesinin
gündelik koşullarına ve gereksinimlerine göre inmiş ise ki bu sizin iddianız,
o takdirde bu kuran o dönem ve o yöre insanına dönük uygulamalar
içerir ve tüm insanlık ve tüm zamanlara hitap ettiği söylemi askıda kalır.
bu koskoca bir ikilemdir,bazı ayetler o günün şartlarına göre inmiş biz bunları değerlendiremeyiz derseniz,kendinizi kuranın bir kısmından muaf tutarsınız.
ve bu yollada kendinizi pek çok uyulması gereken kaidenin dışına itebilirsiniz.
Namaz,oruç,hac tamamıyle o dönemin ve o dönem insanının gereksinimleriydi
bu o döneme ait bir hükümdür deyip işin içinden çıkabilirsiniz.
.................................................. .................................................
ne diyeyim aynı hatayı tekrar yapıyorsunuz yazdığım konunun tek bir cümlesini alıp kendinize göre yorumluyorsunuz
Alıntı ile Cevapla
  #8 (permalink)  
Alt 28.01.09, 03:36
uhdade - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Yavru Baykuş
 
Kaydolma: 20.01.09
Kadın
Mesajlar: 65
Teşekkürler: 16
Üyeye 23 kez teşekkür edildi
Standart Cevap: İbn i mübarek e sordular

Kur an okunduğu zaman seninle ahirete inanmayanlar arasında görünmez bir perde kıldık
ve onların kalpleri üzerine onu kavrayıp anlamalarını engelleyen kabuklar kabuklarınada bir ağırlık koyduk sen kur an da rabbini bir ve tek ilah olarak andığın zaman nefretle kaçar vaziyette gerisin geriye giderler isra suresi 45 46
Alıntı ile Cevapla
  #9 (permalink)  
Alt 28.01.09, 12:03
mep's v2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Yavru Baykuş
 
Kaydolma: 24.01.09
Erkek
Mesajlar: 27
Teşekkürler: 0
Üyeye 2 kez teşekkür edildi
Standart Cevap: İbn i mübarek e sordular

uhdade demiş ki:
- Kur an okunduğu zaman seninle ahirete inanmayanlar arasında görünmez bir perde kıldık
ve onların kalpleri üzerine onu kavrayıp anlamalarını engelleyen kabuklar kabuklarınada bir ağırlık koyduk sen kur an da rabbini bir ve tek ilah olarak andığın zaman nefretle kaçar vaziyette gerisin geriye giderler isra suresi 45 46

Yani şimdi ben kuranı anlamaması için önüne perdeler çekilip,kulaklarına ağırlıklar konulan birimiyim eğer gerçekten öyleyse bu haksızlık değilmi..
senin önünde perde,kulağında ağırlık yok anlayıp hidayet üzresin ama
ben anlamaması için önüne perde çekilmiş kulaklarına ağırlıklar konmuş,
iman etmeye çalışan ama perde ve ağırlık barikatine takılan..ve yallah cehenneme gönderilen biriyim..! bu mudur olay..?
Alıntı ile Cevapla
  #10 (permalink)  
Alt 29.01.09, 01:59
eraser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Acemi Baykuş
 
Kaydolma: 14.01.09
Kadın - 47
Mesajlar: 83
Teşekkürler: 1
Üyeye 2 kez teşekkür edildi
Standart Cevap: İbn i mübarek e sordular

evet Mep gözümüzde kulağımızda perde var kalplerimiz mühürlenmiş göremiyor anlayamıyoruz.hatta kuranı türkçe de okuyunca anlayamayız.......
Alıntı ile Cevapla
Cevapla






© 2013 KeLBaYKuŞ Forum | AtEsH
Telif Hakları vBulletin v3.8.4 - ©2000-2024 - Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.2.0'e Aittir.
Açılış Tarihi: 29.08.2006