Alt 30.05.10, 13:24
jjjensen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
bi rain

Kaydolma: 28.10.09
Kadın

Noviembre demiş ki:
- sevgili jjjensen ben ne söylersem söyleyeyim seni evrime inandıramam ama yine de sorularını cevaplayayım.
öncelikle evrimin bir teori olarak kaldığını söylemişsin. günümüzde avrupa toplumunun büyük bir kısmı evrimi gerçeklik olarak kabul eder bu amerikada da yaygınlaşmakta. seçkin bilimadamlarınınsa neredeyse tamamı evrimi bir olgu olarak kabul eder. herneyse soruna gelelim. çizimime bakmamışsın sanırım oradaki canlılar bizim alt formumuz değil bizden ayrı birer türdür. eğer araformların neden yok olduğunu soruyorsan. araformlar biyolojik olarak tam oturmamış canlılardır. yani iki tür arasındaki gelişim sürecini temsil ederler ve bir anda ortaya çıkıp yok olurlar ve sayıca çok fazla değildirler. evrimleşerek geldiğimiz türler neden hala var diye sormuşsun. anlatabildiğimi umuyorum evrimleşerek geldiğimiz türler şu anda yok. ya tamamen yok oldular ya da başka türlere evrimleştiler.
açıklamaya çalışmışsın teşekürler. sadece teoridir. kanıtlanmadı. ve sanmıyorum da kanıtlanacağını.o avrupadaki amerikadaki seçkin bilim adamlarına gelince şuan günümüz insan ırkını katletmek için binlerce silah evrimleştiriyorlar.? tamam çok güzel sen araştırarak bişiyler öğrenmeye çalışmışsın gerçekten bu yönün çok güzel.ama bunu ölümüne sorun yapma. çünkü bu inandığın şeyler kanıtlanmya çalışılıp da kanıtlanamayacak türden birşey. ama belki cern de ' tanrı parçacığını ' açığa çıkartıp büyük patlamadan bu yana neler olup bitmiş daha bilimsel yollarla açıklamaya çalışacak bilim adamları. ne bilim belki de o zaman bunun yanıtını daha iyi bir açıklamayla alırız. belki 20 yıl sonra ama şuan ben bu evrim teorisini adı üstünde teori buluyorum.
Teşekkür Edenler:
Alt 30.05.10, 14:05

Standart Cevap: Dik Duruş Ve Yürüyüşün Evrimi

Ya keyifle okudum valla yazılanları üslup süper noviembre hakkatten güzel tartışıyosun. evrim teorisi hakkında bi fikrim yok araştırma yapmadım ama şöyle bi sorun var kafamda bu evrimler falan olmuş diyolarda neden durmuş o zaman şimdiki maymunlar falan neden evrim geçirmiyorlar neden sadece ispatlanamıyacak gözle görülemeyecek zamanlarda yaşanmış bu olaylar farzedelemki var böyle bişeyler canlılar evrim geçirdiler diyelim hepsi son halini aldımı insan neden binlerce yıldır aynı insan ben bunu anlamıyorum veya diğer canlılar bildiğim kadarıyla binlerce yıldır şekli şemali değişen bi canlı yok yani sorum kısaca şu kayıtlara geçtiği andan itibaren son halini almış gibi herşey, bunun öncesinde yaşayan her canlı değişmiş evrilmiş gelişmiş ama insanoğlu bunu gözle görebildiği zaman herşey durmuşmu ??
Teşekkür Edenler:
Alt 30.05.10, 14:39

Standart Cevap: Dik Duruş Ve Yürüyüşün Evrimi

evrim ilk canlıdan bu yana hiç durmadan devam ediyor. sadece kısa zaman içerisinde gerçekleşen bir olay olmadığından bize durmuş gibi geliyor. en belirgin örneklerini ters evrim geçirmekte olan kuşlar üzerinde gösterebilirim. penguenler ve karabataklar gibi. penguenler beslenmelerini denizden yaptıkları için zamanla kanatlarını yüzme amaçlı kullanmaya başlamışlardır. karabatak kuşları ise yaratılışçıların büyük sorunlarından biridir. çünkü körelmiş organlara sahiptir. bu kuşlar kanatlarını kurutmakta sorun yaşadıklarından dolayı zamanla kanatları küçülmüş ve artık kullanılamaz hale gelmiştir ama hala içgüdüsel bir şekilde sudan çıktıktan sonra kanatlarını kurutmaya çalışırlar. oysa ki bilinçli tasarımın(tanrının) böyle bir hata yapması olanaksızdır.

şimdi kafamızda oluşan soru şu olmalı: doğal seçilimde en güçlüler ayakta kalıyordu o zman uçabilen bi canlı uçmaktan niye vazgeçsin?

kanat gibi bi organın oluşumu çok miktarda enerjiye ve besine mal olur. kaybetmek daha yararlıdır. karabataklar kanat oluşturmakta harcayacakları enerjiyi şimdi yüzmeye yarayan güçlü ayaklarında kullanıyorlar. böylelikle kolay avlanabiliyorlar.

canlılar her zaman gelişerek evrilmeye devam ediyorlar.

Ek:

İsveç'te yapılan araştırmaya göre, bir şempanzenin tutsak olduğu hayvanat bahçesinde ziyaretçilere biriktirdiği taşları atması gibi önceden tasarlı eylemler, bazı hayvanların insanlar gibi geleceğe yönelik planlar yapabildiğini ortaya koyuyor.

UyarıGörmek için lütfen buradan üye olunuz.

İsveç'teki Lund Üniversitesi tarafından Furuvik hayvanat bahçesinde yapılan araştırmada, 10 yıl süreyle gözlemlenen bir erkek şempanzenin, hayvanat bahçesinin açılmasından önce sakince taşları toplayarak, bunları daha sonra ziyaretçilere atmak için yuvarlak şekil verdiğinin tespit edilmesi uzmanları şaşkına çevirdi.
İsveçli bilim adamlarının Amerikan Current Biology dergisinin dünkü sayısında yayımladıkları araştırmada, ilk kez tespit edilen bu eylemin, hiç şüpheye yer bırakmadan bir hayvanın insan gibi, geleceğe yönelik planlar yapabildiğini ortaya koyduğunun altı çizildi.

Araştırmanın başında yer alan Mathias Osvath, "Bu araştırmalar, inandırıcı bir şekilde kuzenlerimiz maymunların, çok karmaşık biçimde geleceğe yönelik tahminde bulunabildiklerini gösteriyor, gelecekteki muhtemel olayları akıllarında canlandırabilme kapasiteleri dahil olmak üzere çok yüksek bir bilinç seviyelerinin bulunduğunu düşündürüyor" diye konuştu.

Bu hayvanların büyük olasılıkla, insanlar gibi kafalarında geçmiş yaşamlarından bölümler geçirdiği ve gelecek günleri düşündüğü, kendi iç dünyaları bulunduğunu söyleyen Osvath, "Doğada yaşayan şempanzeler, ileride yapacakları bir saldırı için taş topluyor ve büyük olasılıkla tüm bunları ilerisi için planlıyor. Günlük yaşamlarının büyük bölümünü önceden tasarladıklarını düşünüyorum" dedi.

Sabah hayvanat bahçesi açılmadan önce biriktirdiği "silahları" ziyaretçilere atmak için öğleye dek bekleyen 31 yaşındaki Santino isimli şempanzenin bu anti-sosyal davranışı, ziyaretçileri ve bakıcılarını şaşkınlığa sürüklerken, araştırmacıları da büyüledi.

Bu mesaj; Karakutu tarafından '30.05.10 - 14:42' tarihinde değiştirildi.
Alt 30.05.10, 14:46

Alt 30.05.10, 15:02

Standart Cevap: Dik Duruş Ve Yürüyüşün Evrimi

benim yok da ilk yorumlarımda bi evrim bilimcinin 3000 yıl sonraki insanla ilgili tahminleri vardı.
bildiğim tek birşey var bu gezegenden sağ çıkamayacağız =)
Alt 30.05.10, 15:13

Alt 30.05.10, 15:22

Standart Cevap: Dik Duruş Ve Yürüyüşün Evrimi

her türlü karlıyız ya. normal evrilsek daha gelişmiş oluruz. ters evrilsek zenci oluruz =) zencilerin neyi eksik ki?
Alt 30.05.10, 16:05

Standart Cevap: Dik Duruş Ve Yürüyüşün Evrimi

yani hiç bi eksiklikleri yok değerlendirilebilir
Alt 02.06.10, 18:49
love_jensen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Profesör Baykuş

Kaydolma: 19.04.10
Kadın - 31

Noviembre demiş ki:
- madem okuyan var paylaşılacak şey çok evrimle ilgili =)

mesela dün bi forum sitesinde okumuştum insanın evrimiyle ilgili 3000 yıl sonrasına ait bi tahmin ilginç geldi bana paylaşayım =)

İnsanoğlunun 3 bin yıl içinde, gelişiminde zirve yapacağı, sonrasında düşüşe geçeceği öngörülüyor.

KUSURSUZ İNSANA DOĞRU.. PEKİ YA SONRA?

Dünyaca ünlü saygın eğitim kurumu London School of Economics'te araştırmalarını sürdüren evrim bilimci Dr. Oliver Curry'den, insanoğlunun geleceğiyle ilgili çarpıcı öngörüler... İngiliz BBC televizyonuna konuşan Curry, insanoğlunun önümüzdeki 3 bin yıl içinde, gelişiminde tepe noktaya çıkacağını, ardından teknoloji bağımlılığı nedeniyle gerilemeye başlayacağını ve 10 bin yıl sonra iki türe ayrılacağını iddia etti. Dr. Curry'ye göre, bin yıl içinde insanlar ortalama 2 metre boya ulaşacak ve yaklaşık 120 yıl yaşayan canlılara dönüşecek.

UyarıGörmek için lütfen buradan üye olunuz.

10 BİN YILDA DURAKLAMA

Erkeklerin vücutları daha kaslı, yüz hatları daha kemikli, penisleri daha büyük olacak. İnsanların ten rengi açık kahverengiye dönüşecek. Kadınların cildi yumuşak, parlak ve tüysüz, gözleri iri, saçları düz olacak. Irk farklılıkları, ırklararası eşleşmeler nedeniyle ortadan kalkacak. Ancak 3 bin yıl içinde evrim bakımından inanılmaz bir gelişme yaşayacak olan insanoğlu, 10 bin yıl civarında duraklama dönemine girecek. İnsanoğlunun ömrü kısalacak, ilaçlar nedeniyle bağışıklık sistemi çökmüş olacak ve teknoloji bağımlılığı nedeniyle neredeyse birer 'evcil hayvana' dönüşecek ve sosyal iletişim kabiliyetlerini kaybedecek. Bu sürecin sonunda insanoğlu iki farklı türe ayrılacak. İlk grup güzel ve yetenekli olacak. Diğer tür ise fiziksel olarak deforme olacak, akıl ve yetenek bakımından daha geri ve kısıtlı kalacak.

evrimle ilgili çelişkili olduğunu düşündüğünüz noktalardan bahsederseniz bildiğim kadarıyla yardımcı olmaya çalışırım =)